Använd 18-minuter för att hantera din dag

Enligt ett inlägg på Peter Bergmans blogg, på Harvard Business, så med hjälp av ett 18-minuters program kan man ha hantera hela sin 8-timmars arbetsdag.
18-minuters programmet är uppdelat i 3 steg:

Steg 1 (5 minuter), innan du börjar arbeta:
Planera din dag. Innan du startar med att läsa mail, öppna post etc, så sätt upp vad du skall åstadkomma idag och när.

Steg 2 (1 minut varje timme):
Sätt ett alarm varje timme på dagen så att du kan kontrollera hur din progress är. Hur gick den föregående timmen? Vad ska du göra nästa timme.

Steg 3 (5 minuter), vid arbetsdagens slut:
Gör en summering. Vad gick bra? Har du åstadkommit det du hade planerat? Hur kan du vara mer effektiv nästa dag?

Läs mer om denna metod här: http://blogs.harvardbusiness.org/bregman/2009/07/an-18minute-plan-for-managing.html

0 kommentarer:

Skicka en kommentar